Blog

E-ticaret Sitelerinde Güven Sağlayacak 17 Yöntem

DijiWorks
DijiWorks 2 Ekim 2017
Paylaş:

1. Özel Web Tasarım

E-ticaret sitelerinde güven söz konusu olduğunda öncelikli olarak tasarımınızı gözden geçirmenizde fayda var. Siteye ilk girişte güven sağlayamıyorsanız 1-0 geride başladığınızın resmidir.


Kusursuz ve özel çalışmaları için dijiworks gibi profesyonel firmalardan destek alabileceğiniz gibi kullanacağınız altyapıya göre uygun temalar da bulma ve seçme şansınız var. Bunların dışında birNC gibi özel web tasarım çizgisine sahip firmalardan da öneriler almanız iyi olur. Yani bir tasarımı sizin beğenmiş olmanız tasarımın güven verdiği anlamını taşımayacaktır. Çevrenizden sektörünüz ya da işinizle hiç alakası olmayan 4-5 kişiyle birlikte sektörünüzü çok iyi bilen yine 4-5 kişinin yorumunu almanızda fayda var. Tabi bu yorumları da önemsemeli ve dikkate almalısınız

 

2. Mobil Tasarım (Responsive)

Bu konuda ısrarcıyız. Sebeplerine gelince;

- İnternete bağlanma oranları hızlı bir şekilde mobil cihazlara doğru kayıyor.

- Mobil tasarıma sahip siteler daha fazla ziyaretçi ağırlıyor.

- Kullanıcı deneyimi mobil tasarımlarda daha yüksek.

- Hazır 4,5G gelmişken bundan faydalanmak lazım

Google tarafında incelediğimiz raporlara göre insanlar gerçekten mobilden internete bağlanmayı daha çok sevmiş durumda. Bu da neden bu kadar ısrarcı olduğumuzu kısaca özetler sanırım.

Öte yandan dikkat edilmesi gereken esas konular, mobil tasarımın masaüstü tasarıma yakın olması, işlevsel olması ve satın almayı kolaylaştırması gerektiği.

 

3. SSL Sertifikası

SSL herşey değildir ancak çok şeydir. Öncelikle ziyaretçilerinizin bilgilerini güvenlik duvarının arkasına almış olursunuz. Sonrasında ise Google gibi devlerin de isteğini karşılamış olursunuz. Bu konuda şöyle de bir tüyo vereyim; SSL sertifikasının aktif olduğu sayfaları müşterilerinize anlatırsanız ve SSL aktif olduğunda güvenli ortamda olduklarını iletirseniz sitenize karşı ekstra güven sağlamış olursunuz.

 

4. Sosyal Medya Şablonu

Öncelikle şu konuda bir kere daha uzlaşalım. Sosyal medya hesaplarınızda ürün linki paylaşmanız sosyal medya yönetimi değildir.

Peki ne yapmalıyız? Yapılması gereken firmanızın çizgisine uygun şekilde tasarlanmış birkaç görsel belirleyip, bu görsellerin paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Eğer grafik konusunda bilgili değilseniz bir profesyonelden yardım almanızda fayda var.

 

5. Reklam Şablonu

Sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek, haliyle daha fazla satış yapmak için yapılan reklamlarda da bir şablonunuzun olması ek güven unsurudur. Eğer web sitenizin tasarımına yakın şablonlarla banner reklamlar yaparsanız sitenize gelen ve memnun kalan ziyaretçiler, daha sonra aynı reklamı gördüklerinde sitenizi önceden bilirler.

 

6. Hakkımızda Sayfası

Firmanızı hatta sizi tanımayan ancak öğrenmekte isteyen kişilere kendinizi detaylıca anlatın. Neler yaptınız? Neler yapmak istiyorsunuz? İletişim bilgileriniz gibi kendinizi övmeden, abartıya kaçmadan, YALAN YANLIŞ bilgi vermeden ancak çokta mütevazi olmayan bir Hakkımızda sayfası her zaman güven sağlar.

 

7. Alternatif Pazarlarda Bulunmak

E-ticaret sitenizin olması markanızın tek başına bir e-ticaret sitesi üzerinden ayakta kalabileceğini göstermeyeceği gibi marka bilinirliği için de yeterli değil. İster marka adınızla olsun ister olmasın N11, Gittigidiyor ve Hepsiburada gibi platformlarda da aktif olmanız firmanızın yararına olacaktır. Günümüzde pek çok markanın alternatif pazarlarda mağazası bulunmakta. Burada amaç aslında daha çok satış gibi dursada temel hedef markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını desteklemek. Eğer bu doğrultuda alternatif pazarlarda da bulunursanız kısa sürede markanızın hem bilinirliği hem de güvenilirliğinin arttığını görebilirsiniz.

 

8. Blog

Bu konuyu uzun uzun anlatmıştık zaten: E-ticaret Siteleri Neden Blog Tutmalı?

 

9. Firma Resim Galerisi

Ziyaretçilerinize ciddi ve yaptığınız işte gerçek bir girişim olduğunuzu gösterin. Ofisinizin, deponuzun hatta binanızın görsellerini onlarla paylaşın. Sadece sanal bir oluşumdan ibaret olmadığınızı ispatlayın kısaca

 

10. Müşteri Yorumları

Bir ürünü sattıran en önemli unsurlardan biri müşteri yorumudur. Bununla ilgili bir kaç makalede daha behsetmiştim. Aynı kişilerin firmanız hakkında da yorum yapmasına olanak tanıyın ve bunu sitenizde yayınlayın. Sitenize ilk defa gelen birisi için “Kim Bu XX Firması?” sorusunu hızlıca cevaplamış olacaksınız.

 

11. Ürünü Öven Değil Özetleyen Açıklamalar

Ürün açıklamaları genelde sabittir. Üretici ya da ithalatçı firma tarafından sağlanan açıklamalarda genelde ürünü yere göğe sığdıramayan ifadeler içerir ve artık bunlar geçerliliğini yitirdi. İnsanlar daha gerçekçi anlatımlar bekliyor. Peki bir ürünü nasıl daha güvenilir şekilde tanıtırsınız? Bunu 2 başlık altında inceleyelim.

 

11.1. Editöryal Yorumlar

Firmanız bünyesinde ürünleri tanıyan kişilerce ürünü kısaca anlatmalarını isteyin ve bunu ürün içeriklerinde paylaşın. Bu “saç bakım kremi ile saçlarınız göz kamaştıracak” yazısı yerine “daha parlak saçlara sahip olmak isteyenlere özel saç bakım kremi” cümlesi daha gerçekçi ve doğal duracaktır.

 

11.2. Ürün Soru/Cevap Bölümü

Bırakın insanlar ürünler hakkında soru sorsun. Siz de bunları cevaplayın. Samimi bir şekilde ve en anlaşılır dili tercih edin. Mümkün olduğu kadar teknik terimler kullanmamaya özen gösterin.

 

12. Hızlı Geri Dönüşler

Tarafınıza gelen mailleri hızlı bir şekilde yanıtlayın. Sorular size saçma gelse bile soran kişi için bu bilgi gerçekten önemli olabilir. Daha da önemlisi soruyu soran kişi o anda o ürünü almak için bekliyor olabilir.

 

13. İletişim Bilgilerinin Görünür Olması

Telefon, mail ve adres bilgilerini paylaşmaktan çekinmeyin. Telefon için özellikle 444 ve 0850 numaralar ekstra güven sağlarken GSM numarası kullanmak hanenize eksi olarak yazılabilir.

 

14. Firmayı ve Sektörünü Anlatan Bir Logo

Logonuz sırf logomuz olsun diye üretilmiş olmasın. Markanızı ve firmanızı anlatan, bir hikayesi olan logolar seçmeyi deneyin. Bunun için bu işi profesyonellerle çalışmanızda fayda var.

 

15. Ürün Görselleri

Ürün görsellerinde en çok dikkat edilmesi gereken husus bana kalırsa bütünlüktür. A ürünün resmi bulanık, küçük ve anlaşılmazken B ürününde 2000×5000 px ölçülerinde görseller olmasın. Tüm görsellerde aynı boyut ve kalitenin olmasına dikkat edin.

Ayrıca ürünü hem sonsuz zeminde hem de bir manken üzerinden paylaşmanız ürüne olan güveni arttıracaktır.

 

16. Site Hızı

Site hızı hem Google hem de ziyaretçiler için önemli olduğu kadar, sitenizde kalma süresini de etkileyen unsurlardan. Kimse yavaş bir sitede işlem yapmak istemez. Hele ki günümüzde bu kadar hıza kavuşmuşken.

Sitenizin maksimum seviyede hızlı olmasını sağlayın. İnsanlar sayfalar arasında beklemek zorunda kalmasın.

 

17. Grafikler Birbirleriyle Uyumlu mu?

Sitenizde kullandığınız tüm banner, slider gibi grafiklerin birbiri ile uyumlu olmasını sağlayın. Rengarenk siteler oluşmasına izin vermeyin. Bir şablonunu olsun ve bu şablona sadık kalmaya çalışın. Bu hem düzenli ziyaretçilerinizin kampanyalarınızı algılayışını kolaylaştıracak hem de görsel dağınıklığı ortadan kaldıracaktır. Ayrıca şablon ilk görünüşte markanızı anımsatacaktır insanlara.