Blog

Instagram da E-Ticaret’e Kayıtsız Kalamadı

DijiWorks
DijiWorks 7 Ekim 2017
Paylaş:

Ve bir sosyal medya devi daha e-ticaret konusunda kayıtsız kalamadı ve alışveriş özelliğini duyurdu. Bu sefer sıra Instagramda idi. En son Snapchat’in e-ticaret açılımı sonrasında Instagram da alışveriş özelliğini duyurdu. Zaten uzun zamandır bir hazırlık içinde olduğu biliniyordu ve gerçekten güzel bir iş çıkarmışlar gibi görünüyor. Test aşaması olarak videosunu sundukları etiket mantığı ile işleyen sistem son derece güzel ve e-ticarete de bir benze değişiklikler getirebilir.

 

 

Instagram Alışveriş, ülkemizde ve yurt dışında zaten Instagram üzerinden S-Ticaret gerçekleştiren butikleri ne derece etkiler şuanda bilinmiyor zira onların e-ticaret mantığı biraz farklı işliyor, bu sisteme geçiş yaparlar da e-ticaret siteleri açarlar mı yoksa eski işleyişlerine devam ederler mi hep birlikte göreceğiz. Ama e-ticaret sitesi sahipleri için güzel bir haber olduğunu söyleyebiliriz.

 

Instagram Alışveriş Nasıl İşliyor?

Instagram bu yeni sisteminde e-ticaret sitelerinin ürünlerini, marka veya ürün odaklı içeriğini paylaşmasını ve bunu fiyat ve diğer bilgileriyle etiketlemesini istiyor. Ziyaretçi de bu etiket sayesinde fotoğraf veya resimdeki ürünün bilgisini üzerine gelerek alıyor. Eğer ürünle ilgili satın alma aşamasına geçmek istiyorsa “shop now” butonuna tıklıyor ve satın alma sayfasına gidiyor. İşte burada artık Instagram’ın e-ticaret siteleri için önemi çok çok artıyor.

 

”Tap to view” butonu hem ürünlerin fiyatlarını, detaylarını görmek için ziyaretçiye detaylı inceleme fırsatı sunan bir tuş olmasının yanı sıra ayrıca görsel içinde birçok ürünü de ayrı ayrı hedeflemenin yolunu açıyor.

 

Instagram, bu atağıyla e-ticaret konusunda birçok sosyal mecranın önüne bir anda geçecektir ve ‘Rekabet başarıyı doğurur.” sözünden ilerlersek sosyal ağların e-ticaret açılımlarında çok daha güzel haberleri ilerleyen zamanlarda alabiliriz.

 

Instagram Alışveriş, E-Ticaret Sitelerini Nasıl Etkiler?

E-Ticaret siteleri özellikle giyim veya dekorasyon e-ticaret siteleri bu habere çok sevindi bile diyebilirim. Zira kombinleri tek görsel üzerinden ayrı ayrı çok basit bir şekilde fiyatlandırarak, ”tap to view” ile ayrı ayrı ürün detaylarını gösterebilecekler ve sitelerine ziyaretçi de çekebilecekler, satışı sağlayabilecekler.

 

Bu özellik ilk olarak ABD’de az sayıda bir kullanıcıya sunuldu, yakında tüm ABD ve sonra da ülkemize sunulacaktır. Bu geçen zamanı e-ticaret sitelerinin iyi değerlendirmesi gerektiğini ve hazırlıklarını yapması gerektiğini düşünüyorum.

 

Instagram Alışveriş özelliği ile e-ticaret siteleri için çok farklı bir yer edineceği kesinleşti diyebilirim zira e-ticaret sitelerinin Instagram’ın malum yapısı yüzünden Instagramı çok etkin kullanamadığını biliyoruz ama Instagram bu sorunu kökten ortadan kaldırmış diyebiliriz.