Blog

Yeniden Pazarlama Reklamları İçin 19 Öneri

DijiWorks
DijiWorks 6 Eylül 2017
Paylaş:

Yeniden pazarlama ve dinamik yeniden pazarlama özellikle e-ticaret siteleri için en popüler hedefleme yöntemlerinden biri. Doğru optimizasyon yöntemleri ile yeniden pazarlama reklamlarınızdan daha iyi verim almanız mümkün.

 

Yeniden pazarlamanın kısaca tanımını yapmak gerekirse, sitenizi ziyaret etmiş kişilere sitenizden ayrıldıktan sonra da reklamlarınızın gösterilmesi diyebiliriz. Ancak sadece banner reklam göstermek doğru olmayacağından bunu çeşitlendirmekte fayda var.

 

19 ayrı başlık altında toplanan bu optimizasyon yöntemlerini kendinize göre kolayca uyarlamanız mümkün. Hedefleme, teklif ve genel strateji gibi alt başlıklar halinde de toplanmış olan listemizde reklamlarınızı sitenizi ziyaret etmiş kişilere göstererek yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

 

Not: Yeniden pazarlama üzerine paylaşacağım bu 19 ipucu Google Adwords Resmi sayfasından alınıp tarafımca paylaşılmıştır. Elde böyle önemli ve resmi bir veri varken paylaşmamak olmazdı.

 

1. Web Sitenizin Tüm Ziyaretçilerine Ulaşma

Yeniden pazarlama yapmanın en basit yolu, web sitenizin tüm ziyaretçilerine ulaşmaktır. Başka bir deyişle, web sitenizi ziyaret eden herkes yeniden pazarlama reklamlarınızı görebilir.

Web sitenizin tüm ziyaretçilerine ulaşmak üzere bir yeniden pazarlama listesi oluşturmak için, URL’nin web sitenizin alan adını içerdiği (örneğin, “AlanAdiniz.com”) veya ana sayfa URL’nizle aynı olduğu (örneğin, “http://www.AlanAdiniz.com”) bir yeniden pazarlama listesi oluşturun.

 

2. Farklı Ürün Kategorilerini Sergileme

Farklı ürün kategorilerini sergilemek amacıyla, her ürün kategorisi için, her bir listeye ait URL’nin kategori adını içerdiği bir yeniden pazarlama listesi oluşturun.

 

Örnek

İnternet’te bir giyim mağazası işleten Jale, kadın kıyafeti arayan müşterileri ile erkek kıyafeti arayan müşterilerine farklı yeniden pazarlama reklamları göstermek istemektedir.

Jale, “Kadın Kıyafetleri” sayfasına göz atan müşterilere ve “Erkek Kıyafetleri” sayfasına göz atan müşterilere yönelik iki ayrı reklam oluşturur.

 

3. Dönüşüm Sağlamamış Ziyaretçilere Hitap Etme

Web siteniz dönüşüm sağlamayan ziyaretçileri çektiyse, bu müşterileri tekrar web sitenize çekmek için bir yeniden pazarlama listesi oluşturabilirsiniz.

Özel kombinasyon listeleri, dönüşüm sağlamış ziyaretçileri hariç tutarak, dönüşüm sağlamadan web sitenizden ayrılanları hedeflemenize yardımcı olabilir. Web sitenizi ziyaret eden tüm kullanıcıları hedefleyen bir listeniz zaten varsa, web sitenizde daha önce bir dönüşüm işlemi tamamlamış ziyaretçilere yönelik bir yeniden pazarlama listesi oluşturun. Ardından, daha önce dönüşüm sağlamış ziyaretçileri hariç tutmak için özel kombinasyon listenizi oluşturun.

 

Örnek

Bir üniversitenin web sitesi çok sayıda ziyaretçi çekmektedir ancak üniversite, daha fazla bilgi istemek için bir formu doldurmamış olan ziyaretçilere ulaşmak ister. Üniversite, dönüşüm sağlamayan ziyaretçileri üniversitede sunulan hizmetlerden haberdar etmek amacıyla, bu ziyaretçilere ulaşmak için özel bir kombinasyon listesi kullanır.

 

4. Alışveriş Sepetini Bırakan Ziyaretçilerin Tekrar İlgisini Çekme

Kullanıcılar, bazen sanal mağazadaki alışveriş sepetlerine ürün ekleseler de alışverişlerini tamamlamaz. Bu müşteriler genelde satın alma kararına çok yaklaştıklarından, onlara ulaşmak ve satın alma işlemini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak önemli bir fırsat olabilir.

Alışveriş sepetlerine en az bir ürün ekleyen kullanıcılara ulaşmak amacıyla, “Alışveriş Sepeti” sayfanızı (örneğin, URL “alisverissepeti.asp” ifadesini içerir) ziyaret eden müşterilerin bir listesini oluşturun ve satın alma işlemlerini tamamlayıp “Sipariş Onayı” sayfasını (örneğin, URL “satinalma.asp” ifadesini içerir) ziyaret eden kullanıcılar için ikinci bir liste oluşturun. Ardından, “Alışveriş Sepeti” sayfanızı ziyaret etmiş ancak “Sipariş Onayı” sayfanızı ziyaret etmemiş kullanıcılara yönelik yeniden pazarlama yapmak için bir özel kombinasyon listesi kullanabilirsiniz.

 

Örnek

Nimet, İnternet’te bir elektronik ürünler mağazası işletmektedir. Nimet, müşterilerinin alışveriş sepetlerine sıkça çok pahalı ürünler koyduklarını, ancak alışverişi tamamlamadıklarını fark eder. Nimet, satışı tamamlamak ümidiyle bu müşterileri mağazasına tekrar çekmek için bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturmaya karar verir.

 

5. Mevcut Müşterilere Ek Satış veya Çapraz Satış Yapma

Web sitenizden daha önce ürün satın almış müşteriler, sunduğunuz tamamlayıcı ürün veya hizmetlerle de ilgilenebilir.

Bir “dönüşüm sağlamış müşteriler” listesi oluşturarak, web sitesi ziyaretçilerinizin daha küçük bir grubuna erişirsiniz. Ancak, bu müşteriler işletmeniz hakkında zaten bilgi sahibidir ve işletmenizle ilgilenmektedir. Reklamlarınızı mutlaka bu gruba göre özelleştirin.

Ayrıca, belirli ürünler için yeniden pazarlama listeleri de oluşturabilirsiniz. Yani müşteriler belirli ürünleri görüntüleyip satın aldıysa, onlara başka bir ilgili ürüne yönelik reklamlar gösterebilirsiniz.

 

Örnek

Bahçe ürünleri mağazası işleten Cemil, daha önce mağazasının bitki tohumları bölümünü görüntüleyip ürün satın alan müşterilere ulaşmak istemektedir. Bitki tohumları satın alan müşterilerin, genellikle bitki besini ürünleriyle ilgilendiklerini bildiğinden, onlara bu ilgili ürünlerin reklamını yapmak için bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturur.

 

6. Müşterilere, Alışveriş Yapmalarını İzleyen Belirli Bir Süre İçinde Ulaşma

Müşterilerin, ilk etkileşimlerinden sonraki belirli bir süre içinde işletmenizden satın alma işlemi gerçekleştirme olasılıklarının yüksek olduğunu tahmin ediyorsanız spesifik bir üyelik süresi olan bir yeniden pazarlama listesi oluşturabilirsiniz.

Son 30 ila 90 gün içinde ürün satın alan müşterilere ulaşmak için, biri 30 gün diğeri 90 gün süreli olan iki tane yeniden pazarlama listesi oluşturun. Ardından, 90 günlük listede olup 30 günlük listede olmayan tüm müşterilere ulaşmak için özel kombinasyon listesini kullanın.

 

Örnek

Mehmet video oyunları satan bir web sitesinin sahibidir. Sitesinden oyun konsolu satın alan müşterilerin, genellikle 30 ile 90 gün arasında bir süre sonra başka oyunlar da satın aldığını, 90 günlük süreyi geçenlerin ise başka bir alışveriş yapma olasılığının düşük olduğunu bilmektedir. Mehmet, 30 ila 90 gün önce konsol satın almış tüm müşterilere video oyunları satmak için bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturmaya karar verir.

 

Reklam Stratejileri

 

7. Reklamlarınızı Yeniden Pazarlama Stratejinize Uygun Hale Getirme

Reklam stratejiniz, yeniden pazarlama listesi stratejiniz kadar önemlidir. Aşağıda, yeniden pazarlama reklamlarınıza ilişkin bazı genel öneriler verilmiştir:
Ulaşmak istediğiniz kitleyle alakalı
Sitenizle aynı görünüm ve izlenime sahip
İlgi çekici bir harekete geçirici mesaj içeren

 

Örnek

Jale’nin web sitesinin kadın kışlık giyimi bölümünü ziyaret eden kullanıcılara yönelik yeniden pazarlama reklamları, söz konusu kullanıcılara genel bir mesaj sunmak yerine kadın kabanlarını tanıtırsa daha alakalı olur.

 

8. Kitlenize Ulaşmak İçin Tüm Reklam Biçimlerini ve Boyutlarını Kullanma

İnternet’te olabildiğince çok sayıda müşteriye ulaşmak amacıyla, yeniden pazarlama kampanyanız için birden çok reklam boyutu kullanarak metin ve görüntülü reklamlar oluşturun. Ardından, hangi biçimin kampanyanızın işine en fazla yaradığını test edin.

 

9. Görüntülü Reklamları Daha Kolay Bir Şekilde Oluşturmak İçin Reklam Galerisini Kullanma

Yeniden pazarlama kampanyalarınız için görüntülü reklamlar oluşturmaya hazır olduğunuzda, reklamlarınızı oluşturmanızı sağlayan ücretsiz bir AdWords aracı olan Reklam galerisini kullanın.

Yüzün üzerinde reklam şablonu arasından seçim yapılabilirsiniz. Metin, özelleştirilmiş renkler, resimler ve logonuzu ekleyerek, her bir yeniden pazarlama listesi için özel olarak tasarlanmış, profesyonel görünümlü görüntülü bir reklama sahip olabilirsiniz.

Teklif Stratejileri

 

10. Dönüşüm Sağlama Olasılığı Daha Yüksek Listeler İçin Teklif Verme

Daha yüksek teklifler, yeniden pazarlama listelerinizde daha fazla kullanıcıya ulaşma olasılığınızı artırarak bu değerli kitleyle karşılaşma şansınızı en üst düzeye çıkarır. Hangi teklifi ayarlayacağınızı belirlerken her bir yeniden pazarlama listenizdeki müşterilerinizin değerini göz önünde bulundurun.

 

Örnek

Recep elektronik ürün satışı yapmaktadır. Televizyonlar fotoğraf makinelerinden daha kârlı olduğundan, televizyon sayfalarını ziyaret eden kullanıcıları hedefleyen bir yeniden pazarlama listesi için, fotoğraf makinesi sayfalarına yönelik bir listeye verdiğinden daha yüksek teklif verir.

 

Ayrıca iki müşteri grubunu hedeflemek amacıyla iki özel kombinasyon oluşturmuştur:
Web sitesini ziyaret etmiş ancak satın alma işlemi başlatmamış olan kullanıcılar
Web sitenizde hâlihazırda ödeme işlemine başlamış ancak satın alma işlemini tamamlamadan vazgeçmiş olan kullanıcılar
Alışveriş sepetlerine zaten ürün eklemiş olan kullanıcıların bir satın alma işlemini tamamlaması daha olasıdır. Bu nedenle, bu kullanıcılar Recep için muhtemelen daha değerlidir. Bu durumda, söz konusu yeniden pazarlama listesini içeren reklam grubu için daha yüksek teklif verir.

11. Dönüşümleri En Üst Düzeye Çıkaran Teklif Stratejileri Kullanma

Otomatik Teklif Stratejileri

Teklifleri gerçek zamanlı olarak her gösterim için optimize edip yatırım getirinizi (YG) en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilecek bir teklif optimizasyon aracı olan Dönüşüm Optimize Edici’yi kullanabilirsiniz. Dönüşüm Optimize Edici ile, dönüşüm hedeflerinize ulaşmak için artık tekliflerinizi manuel olarak ayarlamanız gerekmez.

Dönüşümlerinizin sayısını ve kalitesini artırmak için otomatik teklif stratejilerini Arama Ağı reklamlarına yönelik yeniden pazarlama listeleriyle (ARYPL) birleştirebilirsiniz.

 

Manuel Teklif Stratejileri

Yeniden pazarlama kampanyası tekliflerinizi manuel olarak yönetmeyi tercih ediyorsanız bir maksimum TBM teklifi belirlemenizi öneririz.

Yeniden pazarlama performansınızı artırmanıza yardımcı olabilecek birkaç teklif stratejisi aşağıda verilmiştir:

Yeniden pazarlama kampanyanızın performansından memnunsanız, daha fazla müşteriye ulaşmak ve YG’nizi yükseltmek için teklifinizi artırmayı göz önünde bulundurmalısınız. Teklifinizi artırmak, reklamınızın konumunu iyileştirerek, yeniden pazarlama listenizdeki kullanıcılara Görüntülü Reklam Ağı web sitelerinde sürekli görünme şansınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Çeşitli üyelik sürelerine sahip yeniden pazarlama listeleri oluşturduysanız teklif yönetiminden yararlanabilirsiniz. Son yedi gün içinde sitenizi ziyaret eden kullanıcılardan ayrı olarak, son 30 gün içinde web sitenize gelen ziyaretçilere ulaşmak istediğinizi varsayalım. Her biri değişik sürelere sahip iki farklı liste oluşturup, daha değerli olduğunu düşündüğünüz liste için daha yüksek teklif verebilirsiniz.

 

Örnek

Nimet, elektronik ürünler satılan bir siteye sahiptir ve müşterilerin, televizyon sayfalarını görüntüledikten sonraki ilk haftada bir televizyon satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu bilmektedir. Son yedi gün içinde listesine giren kullanıcılar için daha yüksek teklif verir. Sitesini son 30 gün içinde ziyaret eden kullanıcılar da ürün satın alabilir ancak bu müşteriler için o kadar agresif bir teklif vermek istemez.

 

Bunun için, televizyon sayfasını görüntüleyen kullanıcıların, üyelik süresi yedi gün olarak ayarlanmış bir listesini oluşturur ve bu listeyi daha agresif bir teklifle hedefler. Ayrıca, televizyon sayfasını görüntüleyen kullanıcıların, üyelik süresi 30 gün olarak ayarlanmış ikinci bir listesini oluşturur. Daha sonra, yedi günlük ziyaretçilerin iki listede birden bulunmasını önlemek için, 30 günlük üyelik listesini hedeflemek üzere özel bir kombinasyon oluşturur, yedi günlük listeyi hariç tutar ve daha az agresif bir teklif kullanır.

Genel Stratejiler

 

12. Konum ve Dil Hedeflemenizi Genişletme

Yeniden pazarlama, ideal müşterilerinize ulaşmanıza yardımcı olduğundan, bu müşterilere web’de nerede olurlarsa olsunlar reklam gösterebilmeniz gerekir. Site ziyaretçileriniz birden fazla dil konuşuyor ve web sitenize dünyanın herhangi bir ülkesinden erişiyor olabilir. Dolayısıyla, kampanya ayarlarınızda tüm dilleri hedeflemeyi seçtiğinizden emin olun.

Konum hedefleme ayarınızı belirlerken, müşterilere hedeflediğiniz yerlerde reklam gösterebilmeniz gerektiğini unutmayın.

 

13. Daha Fazla Ziyaretçiye Ulaşmak İçin Listelerinizin Üyelik Süresini Uzatma

Listenizin süresini (örneğin, 30 günden 60 güne) çıkarmak, belirtilen zaman dilimi içerisinde web sitenizi ziyaret eden kişilerle bağlantı kurmanıza olanak tanır. Çoğu durumda, süre uzadıkça listenizde bulunan kullanıcıların sayısı da artar.

 

14. Yalnızca En Yeni Ziyaretçilere Ulaşmak İçin Listenin Süresini Kısaltma

Listenizden elde ettiğiniz dönüşümleri potansiyel olarak artırmak amacıyla, yalnızca en yeni ziyaretçilere ulaşmak için üyelik süresini kısaltabilirsiniz. Ancak, süreyi kısaltmanın, ulaşabileceğiniz potansiyel müşterilerin sayısını sınırlandırabileceğini unutmayın.

 

15. Ziyaretçilerin Reklamlarınızı Görebilme Sayısını Sınırlama

Sıklık sınırı, herhangi bir kullanıcının bir günde aynı reklamı görme sayısını sınırlandırır. Bu da gösterim sayınızı azaltabilir.

 

16. Reklam Yayınını, Reklamın Ziyaretçiler Tarafından Görülme Olasılığının Yüksek Olduğu Zamana Planlama

Reklam yayını zaman planlaması, reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz saatleri veya haftanın günlerini belirtmenize olanak verir. Böylece, müşterilerinize uyanık ve çevrimiçi olduklarında ulaşarak reklamlarınızı görmelerini sağlayabilirsiniz.

 

17. Ziyaretçilerin Reklamlarınızı Sitenize Geldikten Hemen Sonra Görmesi İçin Reklam Yayınını Hızlandırma

Hızlandırılmış yayın, reklamlarınızı, bütçeniz tükenene kadar daha hızlı bir şekilde göstermeye çalışır. Bu seçenek sayesinde, listenizdeki kullanıcılara ulaşabilir ve reklamlarınızı müşterileriniz Görüntülü Reklam Ağı’na göz atarken yayınlayabilirsiniz.

Uzun vadeli stratejiler

 

18. Reklam Bütçenizi Sonuç Veren Web Sitelerine Harcama

Bütçenizin büyük bir bölümünü bir veya iki web sitesine harcıyor ancak yaptığınız yatırıma değecek sayıda dönüşüm elde edemiyorsanız, söz konusu web sitesi için verdiğiniz teklifi azaltabilir veya siteyi kampanyanızdan hariç tutabilirsiniz.

Bu durumun tersine, bazı siteler son derece iyi performans gösteriyor ve düşük bir Edinme Başına Maliyet (EBM) sağlıyorsa, söz konusu sitelere ilişkin teklifinizi artırabilirsiniz.

Dönüşüm İzleme, yeniden pazarlama kampanyanızdan elde ettiğiniz dönüşümlerin sayısını öğrenmenize olanak tanır. Ayrıca, reklamlarınızın gösterildiği Görüntülü Reklam Ağı sitelerindeki performansınızı değerlendirebilir ve bu verilere dayalı olarak nasıl teklif vereceğinize ve optimizasyon yapacağınıza karar verebilirsiniz.

 

19. Web Sitenizin Trafiğini Artırarak Listeyi Büyütme

Web sitenize, listenize eklemek üzere daha fazla kullanıcı çekmek için tamamlayıcı bir çevrimiçi reklamcılık stratejisinden yararlanın. Görüntülü ve arama ağı kampanyaları bu hedefe ulaşmanın etkili yollarıdır.